Om föreningen

Föreningen är ett 55+-boende, vilket innebär att man måste ha fyllt 55 år vid inflyttning.

Föreningen som bildades 1996 och är en äkta förening med

organisationsnummer 769600-3248.

Adress till föreningen

Brf Isdubben

Västertorpsvägen 84

12946 Hägersten

Antal lägenheter
Det finns 36 lägenheter, 3:or, 2:or samt några 1:or.

Gemensamma utrymmen
Det finns en tvättstuga som kan bokas alla dagar 8:00-21:00, samt en föreningslokal med utgång mot trädgården, för gemensamma träffar. Den kan även bokas privat mot en avgift.

Utemiljö
Föreningen har en egen uppfart från gatan och en trädgård som ligger mot skogen. Där finns två bekväma sittgrupper och en utegrill.

Värme, vatten och el
Fastigheten värms med fjärrvärme vilket är en miljövänlig och ekonomisk uppvärmningsform som ingår i avgiften. Även kallt och varmt vatten ingår i avgiften. Varje lägenhet har egen elmätare för hushållsel, som betalas av den boende.

TV och bredband
Vi har Tele2 som leverantör av bredband och kabel-TV. Grundutbudet av TV-kanaler samt bredband 50 Mb ingår i avgiften.

Parkering
Föreningen har ett antal parkeringsplatser på den egna tomten, som hyrs ut mot betalning.